Schroedingerova 13

Mlhavě neurčitý, nestabilní a nekorektní zápisník, kde nic není pravda. Ani předchozí věta.

O nervózních kočkách, prdění do vody a chybějícím batyskafu

Ut aliquid fieri videtur

Bez náhody by nebylo žádného podstatného objevu. Bez náhody by nebyla věda. Newton spal pod hruškou a až když mu najednou spadlo na hlavu jabko (sic!), začal přemýšlet. Archimedovi ve vaně pořád utíkaly větry, až vymyslel ponorku. Anebo ta Schrödingerovic kočka. Spávala v předsíni na skříni a když mladý pan Ervín otevřel dveře, někdy mu skočila na hlavu. A někdy zase ne. Otvíraje dveře, Ervín nikdy předem nevěděl, co ho za dveřmi čeká. To jej nadmíru znervózňovalo, až si na tom vypěstoval obstojnou psychózu a několik let chodil domů oknem. Nakonec se z toho vylízal díky psychoanalýze a na posledním sezení se svému traumátku už jen s chutí zasmál. Pak jej nazval principem neurčitosti, napsal o něm spoustu knížek pro děti, dva filmové scénáře a libreto muzikálu Cats. Nebýt té mourovaté Micky, nikdy by se neproslavil a zůstal navždy zahrabaný mezi svými vzorci a tabulkami a nakonec by ho pochovali v rohu hřbitova mezi bezdomovci, alkoholiky a ostatními kvantovými fyziky.

Ale jen velice málo věcí se stává proto, aby někoho napadla gravitace, ponorka nebo Memories. Většina věcí se děje jen tak, aby nebyla nuda. Ut aliquid fieri videtur, aby to vypadalo, že se něco děje. Kolika lidem spadlo na hlavu jablko, kočka nebo kousek Challengeru, a nevymysleli, ani jak vysvětlí ženě ty kalhotky v tašce u notebooku. Kolik lidí mělo větry ve vaně a že by je napadl aspoň bublifuk, o batyskafu nemluvě? Můžu sedět na pláži a do písku kolem sebe malovat kolečka ostošest, ale na římské vojáky a věčnou slávu můžu čekat marně. Kdyby Pythagoras věčně čekal na tramvaj, měli bychom jednou vůbec tramvaje?

Nic se neděje s nějakým vyšším záměrem. Věci prostě plynou jen tak, jen aby se něco dělo. Aby se zdálo, že se něco děje. Jako tenhle zápisník. Díky bohům za to.


Komentářů: 3 • Okomentovat

Komentátor Anonymous Anonymní píše:

Zdravim Vas, jsem rada, ze mam moznost Vas opet potkavat. A take je dobre, ze veci plynou a vsechno je nakonec presne tak, jak ma.

pátek, srpna 11, 2006 1:41:00 odp. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Blogger Alan Curtis píše:

Chci se s vámi všemi podělit o to, jak jsem dostal svou půjčku od pana benjamina, který mi pomohl s půjčkou ve výši 400 000,00 euro na zlepšení mého podnikání, když jsem požádal o půjčku, když se věci zhoršovaly v mém podnikání, bylo to snadné a rychlé pan benjamin mi bez prodlení poskytl půjčku. zde je pan benjamin email / whatsapp kontakt: +1 989-394-3740, 247officedept@gmail.com.

čtvrtek, července 08, 2021 10:07:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Anonymous Anonymní píše:

ahoj přátelé, chci jen využít této příležitosti a poděkovat tomuto skvělému půjčovateli, panu Ben leemu, který mi pomohl s půjčkou, velmi jsem potřeboval 7 000 000,00 USD, takže jsem byl představen panu Benovi Leeovi, půjčujícímu důstojníkovi, takže jsem kontaktoval jeho e -mail a já dostal částku půjčky 7 000 000,00 USD, poradím každému, kdo potřebuje půjčku, kontaktovat e-mail: 247officedept@gmail.com nebo můžete svůj WhatsApp získat prostřednictvím +1-989-394-3740.

úterý, srpna 31, 2021 10:35:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář