Schroedingerova 13

Mlhavě neurčitý, nestabilní a nekorektní zápisník, kde nic není pravda. Ani předchozí věta.

O nešťastných pátcích, ztracených tramvajích a obalech od pizzy

„13“

Třináctka je pro mnohé zvláštní číslo. Někteří lidé v mém okolí třináctého zalézají do krytu (či do sklípku, podle lokality), chodí se skříženými všemi okončetinami, které zkřížit dokáží, je-li navíc pátek, vypnou (den předem!) plyn, odpojí spotřebiče a zalehnou pod postel nohama k epicentru přepodkládaného čehokoli. Pokoje č. 13 v hotelích zejí prázdnotou, mnohdy do té míry, že je tam vůbec nemají. Jedenáctka, dvanáctka, čtrnáctka.

Na let OK-13 by nenastoupil ani co-pilot a je jen otázkou času, kdy z Boeingů vymontují třináctou řadu, protože starost o hysterické pasažéry na sedadlech 13A až 13F stojí letecké společnosti víc, než kolik vydělají na letenkách (ztrátu zatím vykrývají parfémy v duty free zónách). Linky č. 13 jsou zrušeny. V Praze si můžete zajít třeba na Barrandov a počkat si na dvanáctku (Palmovka) a na čtrnáctku (Kobylisy). Ta pauza mezi nimi, to je neexistující třináctka.

Přitom: taka blbost, jak se říká v Ostravě. Těch zbytečných nákladů. Jen vypuštění čísla 13 z číselných řad v programech pro správu hotelů, MHD či letového provozu stojí práci stovek programátorů. Těch výjimek v databázích, těch snědených pizz. Těch obalů od pizz! Těch bouraček o pátcích třináctého - všichni jezdí hystericky a se staženými půlkami v panickém strachu s obrovskou rudou 13 před očima. Součástí zkoušek na řidičák by snad mohl být i nějaký psychotest a všichni pověrčiví by měli v pátek 13. zakázáno sednout za volant. Nebo možná vůbec nevycházet, to by bylo nejjistější.

miluju třináctku. Bůhvíproč. Pokoje s číslem 13 vyhledávám a je-li takový vůbec k mání, s radostí jej vyměním, klidně i za obecně populární sedmičku. Kdybych hrál fotbal, bezpochyby mám dres s obrovskou třináctkou na zádech. Pravda, kdybych hrál fotbal, tak mě vyhodí i z postu náhradníka oblastního přeboru Tuchlovice B/ZTP-P během třinácti sekund - ale ten dres bych jim nevrátil. Přitom jsem se třináctého nenarodil ani nemám ke vztahu k tomu číslu žádný jiný racionálnější důvod. Když tak nad tím přemýšlím, nejspíš mám tu třináctku rád z trucu. Anebo, kdo ví.

Věci se nedějí pro vyšší cíle. Prostě třináctka. Tož tak.


Komentářů: 6 • Okomentovat

Komentátor Anonymous Anonymní píše:

Na třináctou řadu v Boeingu 737-400 si sedám já, protože to je řada, která je u nouzového východu, a z konstrukčních důvodů je před ní mezera asi o 30cm větší než mezi jinými řadami, takže nesedím zmuchlán, ale s nohama pohodlně nataženýma. Doporučuju třináctou řadu!

PS: Letíš-li letadlem jiným, je třeba zvolit číslo jiné, ale s ČSA to bude nejspíš ta 737-400! :)

čtvrtek, července 13, 2006 7:30:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Anonymous Anonymní píše:

Osobně mám taky k číslu třináct více než pozitivní vztah. Je to pravděpodobně taky z trucu a nebo mi prostě jako číslo přijde velmi sympatická.

Velmi populární pro mě bývá i lidem zavrhovaný pátek třináctého. :)

středa, července 26, 2006 10:52:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Anonymous Anonymní píše:

Pánové, nevím čím létáte Vy, ale v posledních deseti letadlech ve kterých jsem seděl skutečně chyběla řada č. 13...

čtvrtek, července 27, 2006 12:39:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Anonymous Anonymní píše:

Anonymous: Boeing 737-400, ČSA

pátek, července 28, 2006 7:37:00 odp. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Blogger DeathOfRats píše:

Jste můj člověk :D
Při výběru náhodného čísla vybírám nejčastěji třináctku. Asi taky z trucu. Nebo možná aby jí to nebylo líto.

čtvrtek, dubna 08, 2010 10:41:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář  
Komentátor Anonymous Anonymní píše:

ahoj přátelé, chci jen využít této příležitosti a poděkovat tomuto skvělému půjčovateli, panu Ben leemu, který mi pomohl s půjčkou, velmi jsem potřeboval 7 000 000,00 USD, takže jsem byl představen panu Benovi Leeovi, půjčujícímu důstojníkovi, takže jsem kontaktoval jeho e -mail a já dostal částku půjčky 7 000 000,00 USD, poradím každému, kdo potřebuje půjčku, kontaktovat e-mail: 247officedept@gmail.com nebo můžete svůj WhatsApp získat prostřednictvím +1-989-394-3740.

úterý, srpna 31, 2021 10:36:00 dop. • Trvalý odkaz na tento komentář